divendres, 4 de desembre del 2020

LA SERRA DE LES TORRETES, MIRADOR DE MONTSERRAT A MARTORELL

Donada la situació epidemiològica que estem vivint, aquests caps de setmana del mes de desembre ens hem de quedar al nostre municipi.

El fet de pertànyer al grup de treball Parcs Naturals: Montserrat ens fa pensar que, ja que no podem acostar-nos a aquesta muntanya tan emblemàtica, sí que podem fer unes bones passejades amb  vistes a ella.

La Serra de les Torretes és un mirador excepcional des del qual podem gaudir de les boniques vistes a Montserrat. El nom d'aquesta serra que, en realitat, és la carena nord de la Serra d'Ataix ve de l'existència de diverses torres de guaita. Entre elles  la Torre Griminella (221 m),  un edifici pràcticament en ruïnes,   des de la qual es pot observar Montserrat.

Per arribar a ella caminant hem de pujar pel carrer Mercadal i continuar pel carrer Muntanya fins a passar per sota l'autopista. Ja en la muntanya pujar i en la primera cruïlla, tirar pel camí de l'esquerra deixant el de la dreta que ens porta a la Roca Dreta. Més amunt arribarem a la Torre Griminella i una mica més endavant a la Torre del Clos. Des de la zona podem contemplar bones vistes de Martorell i la seva comarca, així com de la Muntanya de Montserrat.

No us perdreu, ja que està tot perfectament senyalitzat. Només cal que porteu calçat de muntanya, una mica d'aigua i moltes ganes de passejar.

Des de la Biblioteca us convidem a  gaudir de les  excursions per la Serra de les Torretes, tot mirant Montserrat.

I no us oblideu de venir a conèixer els llibres d'excursionisme del nostre Fons Especial sobre Montserrat, per a quan sortim d'aquesta!